Swirly Vines & Flowers kaart


De Swirly vines stans van Creative Expressions is zo mooi gedetailleerd, op deze kaart heb ik hem in zijn geheel gebruikt zonder de vierkante stansen. Samen met de Perfect Peony, een van mijn favoriete bloemen, was het een superleuke kaart om te maken.



De basis voor mijn kaart is Papicolor lichtroze. Voor het dessinpapier heb ik deze keer de Dirty Pastels van Joy!Crafts gekozen, de randjes heb ik opgeruwd en het papier wat gescheurd. Daarna heb ik wat gesso aangebracht met de dry brush techniek, om de kleur wat zachter te maken.



 

De Swirly vines heb ik uit dessinpapier gestanst en in het midden doorgeknipt en langs de randen losjes uitgeknipt, de 2 delen heb ik op de kaart geplakt met alleen lijm op de rechte vierkante stukken, zo blijft de recht van het gestanste gedeelte lekker los en speels.




De Perfect Peony bloemen heb ik gestanst, opgekreukt en daarna in elkaar geplakt. De blaadjes en maidenhair fern heb ook gestanst. Daarna heb ik met de dry brush techniek gesso aangebracht.


En toen het allerleukste gedeelte, de kaart in elkaar zetten. De bloemen en blaadjes verdeel ik eerst over de kaart om de compositie te bepalen, en dan plak ik alles vast.


Als laatste heb ik de bloemen afgewerkt met een hartje, deze keer met de mini pearls, ik heb een korte video gemaakt om te laten zien hoe ik dat gedaan heb.




Veel knutselplezier!

Geen opmerkingen