Baby Mini album


Met de schattige stansen uit de babycollectie van Creative Expressions is het niet moeilijk een mooi ontwerp te maken. Ik heb ze gebruikt voor een mini album, dat was even geleden dat ik een mini album gemaakt had, ik was bijna vergeten hoe superleuk het is:-)


Voor de kaft heb ik grijsboard karton gebruikt en wit kraftpapier voor de bladzijden.


Het mini album kan in allerlei maten gemaakt worden, hiervoor kan de maat van de bladzijden en kaft aangepast worden.
Snij de bladzijden op maat naar wens en maak een rilrand op 1,5 cm. Vouw de rand om.


Plak dubbelzijdig tape op de zijkant van de omgevouwen rand.


Plak de bladzijden op elkaar.



Je krijgt dan een stapel, die iets kan oprekken zodat er nog "vulling" in kan, zoals papier, foto's en embellishments.


Op lint heb met Versamagic ik gestempeld, dit dit heb ik gebruikt als de binding voor de rug.


De kaften heb ik met papier beplakt.


Tot zover is de basis klaar.


Golfkarton heb ik met Inka Gold gemengd met wat water geverfd.


Van de sluitspelden heb ik bedels gemaakt door ze met 3 op elkaar te plakken met aan de bovenkant nog een extra gekleurd laagje.


Op de sluitspelden heb ik ook flockpoeder aangebracht, voor in het album als embellishment, lekker zacht en aaibaar.




Het album is opgevuld met allerlei vakjes en labels om foto's en teksten in te verwerken.



Ik heb ook nog foam en pailletten gebruikt voor extra volume en glans.


Op de voorkant heb ik de shadowbox stans gebruikt, deze heb ik 3D gestanst en op elkaar geplakt voor extra diepte. Langs de rand heb ik gaatjes gemaakt om het lint doorheen halen als leuke afwerking.

Veel knutselplezier!
Gerry van der Velden

Geen opmerkingen